یزدفردا: در آیین جهانی سفره افطار بین المللی با غذا‌های محلی یزد از مهمانان پذیرایی شد.

به گزارش یزدفردا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: به مناسبت ثبت افطار و سنت‌های مربوط به آن در فهرست میراث جهانی، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور آیین جهانی افطار ملل را با هدف نمایش تنوع خوراک‌های سنتی و محلی ایران را با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفرا و کاردار‌های کشور‌های مسلمان برپا کرد که استان یزد نیز در آن حضور پیدا کرد.

احسان عابدی افزود: ماه رمضان نقطه اشتراک همه ملت‌های مسلمان است که آیین و رسوم متنوعی در دل خود دارد و یکی از جاذبه‌های آن، افطار است.

وی ادامه داد: در برپا کردن سفره افطار، بحث خوراک مطرح است و شهر‌های ایران نیز تنوع زیادی در سفره افطار خود دارند که عموما غذا‌های ساده و محلی و سنتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار داشت: برای نمایش تنوع سفره افطار ایرانیان، آیین جهانی سفره افطار ملل در روز بیست و هفتم ماه رمضان در کاخ سعدآباد تهران برگزار شد که استان یزد با غذا‌های مُشتُک، آش گندم، شولی و شیرینی‌های قطاب، باقلوا و نان منقا از مهمانان خارجی پذیرایی کرد.

عابدی با اشاره به استقبال مهمانان خارجی از این آیین گفت: گردشگری رمضان ظرفیت خوبی برای بهره برداری و ترویج فرهنگ روزه‌داری و همچنین نمایش آداب و رسوم متعدد آن دارد که مورد غفلت واقع شده و لازم است در این خصوص توسط دستگاه‌های متولی و مجموعه‌های مردمی برای سال‌های آینده برنامه ریزی شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا